2013. június 1., szombat

Rég jártam itt!!!!


Nagyon szégyellem magam, hogy olyan régen jártam itt, de kicsit összejöttek a dolgok. Most megpróbálok több receptet megosztani,mert főzni még mindig nagyon imádok. :D!!!

Ma éppen egy nagyon finom bablevest készítettem, és lángos készült utána. 
Az alapanyag mennyiség, ízlés és családtag függő :).

Majdnem makrobiotikus bableves ( a "majd nem" kifejezést, a füstölt bordavég miatt kapta)

(Mi 5-en ettünk a levesből, és holnapra is marad, így az alapanyag mennyiség csak irányadó :D)

1 csésze árpagyöngyét először csak szárazon, utána kevés olajon megpirítom. Mikor készen van akkor az előre beáztatót fél kg babot (Mi gyöngybabot csináltunk),és a füstölt bordavéget hozzá teszem. Felöntöm vízzel, teszek bele babérlevelet, köménymagot. Amíg fő, a zöldséget megpucolom és  feldarabolom. A zellert kockára, a fehér- és sárgarépát karikára. Amikor a babnak még egy kicsit főni kéne, beleteszem a zöldségeket és csak most teszek bele sót. Pirospaprikával, petrezselyem-, és zeller zölddel ízesítem és készre főzöm. A végén még 3 gerezd fokhagymát is reszeltem bele. 

A Lángos (egyszer régen egy újságban olvastam a receptet, és egy kicsit igazítottam rajta :D)

35 dkg liszt ( 25 dkg teljes-kiőrlésű,  és 10 dkg finom liszt)
fél ek cukor
2 csipet só
3 dkg élesztő
1 egész tojás (elhagyható)
1 dl víz és 1,5 dl tej ( a tej helyett is vizet használtam, és 2 ek tej-édessel ízesítettem)
olaj a sütéshez, tejföl és reszelt sajt a tálaláshoz

Langyosítsuk meg a tejet és a vizet, morzsoljuk bele az élesztőt, a cukrot és 1 ek lisztet, majd hagyjuk felfutni kb. 15 perc alatt.
A lisztet, a sót és a tojást tegyük egy nagy tálba, és a kovásszal gyúrjuk tésztává. A tésztát jól dagasszuk ki (lehetőleg kézzel), majd a félórás pihentetés-kelesztés után a dagasztást ismételjük meg. A megkelt tésztából olajos kézzel apró cipókat csípjünk le, kezünkkel jól széthúzva helyezzük a forró olajba, és süssük ki.
Ízlés szerint tejföllel, reszelt sajttal vagy önmagában tálaljuk.

Mindenkinek jó étvágyat és további szép napot kívánok !!!!! :D!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése